Ділові неологізми в сучасній англійській мові

УДК 81.373.43
DOI: https://doi.org/10.17721/2520-6397.2025.1.05

Лілія САНДИГА, канд. філол. наук, доц.
ORCID ID: 0000-0002-3124-664X
e-mail: liliia.sandyga@knu.ua
Київський національний університет імені Тараса Шевченка,
Київ, Україна

Юлія КИШЕНЯ, канд. філол. наук, доц.
ORCID ID: 0009-0000-7149-6005
e-mail: julia.kyshenia@knu.ua
Київський національний університет імені Тараса Шевченка,
Київ, Україна

Ділові неологізми в сучасній англійській мові (pdf)

Вступ. У статті розглядаються ділові неологізми в сучасній англійській мові та механізми їх утворення. Неологізми визначаються як нещодавно створені лексеми або словосполучення, які позначають нові поняття та явища або існуючі слова, які набули нових значень і все ще знаходяться в помірному обігу серед більшості носіїв певної спільноти. Ділові неологізми дають глибоке розуміння сучасних тенденцій ведення бізнесу та способу життя, вони водночас відображають і формують сучасну реальність.

Методи. У дослідженні використані такі методи: 1) семантичний аналіз (дослідити лексичні значення ділових неологізмів у сучасній англійській мові); 2) описовий метод (надати характеристику діловим неологізмам та проаналізувати їх схожість і відмінність); 3) структурний аналіз (для розгляду продуктивних способів словотвору ділових неологізмів, а саме абревіації, словоскладання, блендингу; 4) статистичний метод (для підрахунку ділових неологізмів і класифікації їх на словотвірні групи).

Результати. Дослідження показало, що найпродуктивнішими словотворчими механізмами ділових неологізмів є словоскладання (40 % неологізмів вибірки), блендинг (26 % вибірки) та абревіація (21 % вибірки). Менш популярними механізмами словотворення ділових неологізмів є афіксація (11 % вибірки) та аналогія (2 % вибірки).

Висновки. Сфера бізнесу є продуктивним джерелом неологізмів, які уособлюють нові явища в англомовному середовищі. Останні включають в себе сферу зайнятості загалом та портрет сучасних працівників, їх уподобання та стилі життя. Досліджувані ділові неологізми відображають появу нових типів працівників (new collar worker, HENRY, office-park dad), способів роботи (WFB, nomadification, hushed hybrid), деякі з яких з’явилися після пандемії COVID-19 (ghost colleagues), різновиди інфляції (greedflation, cheapflation), бізнестенденції (AI washing, Slowvember, tip creep) тощо. 

Ключові слова: неологізм, абревіація, блендинг, словоскладання.

© Сандига, Л., & Кишеня, Ю.(2025). Ділові неологізми в сучасній англійській мові. Мовні і концептуальні картини світу, (1)77, 86–98.