- Home
- Медійний дискурс як семіозис: потенціал семіотики для визначення медійного дискурсу
Медійний дискурс як семіозис: потенціал семіотики для визначення медійного дискурсу
УДК: 81’42:316.774
DOI: https://doi.org/10.17721/2520-6397.2024.2.07
Галина ЦАРИК, ст. викл.
ORCID ID: 0000-0003-0994-2910
е-mаil: halynatsarykk@gmail.com
Львівський національний медичний університет
імені Данила Галицького,
Львів, Україна
МЕДІЙНИЙ ДИСКУРС ЯК СЕМІОЗИС: ПОТЕНЦІАЛ СЕМІОТИКИ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ МЕДІЙНОГО ДИСКУРСУ (pdf)
Для людини її зв’язок зі світом постає як
усвідомлюване, пізнавальне і змінюване
нею відношення, а вся дійсність – як су-
купність відношень.
Володимир Шинкарук
Запропоновано визначення медійного дискурсу шляхом виокремлення його ключових ознак як категорії комунікації, породженої засобами масової інформації. Для досягнення мети розглянуто медійний дискурс як складний знак та проаналізовано його знакодію (семіозис); з опорою на соціосеміотичний підхід до аналізу дискурсу виокремлено характерні ознаки цього дискурсу та визначено його як підтип інституційного дискурсу; подано тлумачення основних одиниць метамови. Визначено, що медійний дискурс породжується різними агентами (і медійними продуцентами – інституціями та особистостями – і реципієнтами; становить сукупність різних мовленнєвих жанрів, утілених у текстах, що є складними знаками, знакодія яких характеризується кодовим, інформаційним та культурним вимірами; спрямований на інтеракцію. Встановлено, що медійний дискурс – складний знак, знакодія якого відбувавється в інформаційному просторі і який характеризується кодовим, інформаційним та культурними вимірами.
Ключові слова: семіозис, інституційний дискурс, медіалінгвістика, медійний дискурс, медійний текст, інтеракція, семіосичні підходи.
© Царик Галина, 2024